Fysioterapia

Fysioterapialla kivutonta liikkumista ja onnistunutta kuntoutusta | Salo

Fysioterapian tavoitteena on kivuton ja tasapainoinen liike. Siihen päästäksemme käytämme manuaalisia ja fysioterapeuttisia tutkimuksia sekä hoitoja ja yksilöllisiä harjoitteita. Kivuttomaan liikkeeseen pyritään myös ergonomiaohjauksella, liike- ja asentokontrolliharjoitteilla sekä erilaisilla teippauksilla, muun muassa kinesioteippauksella. Liikkeen ja kävelyn oikeaan suoritusmekaniikkaan pyrimme vaikuttamaan lisäksi muun muassa tukipohjallisilla ja oikeiden jalkineiden valinnalla.

Parasta mahdollista hoitoa yhteistyössä kanssasi

Hyvän hoitotuloksen saavuttaminen edellyttää aina asiakkaan sitoutumista sovittujen harjoittelu- ja toimintaohjeiden noudattamiseen. Valvomme saavutettuja tuloksia yhteisesti sovituin kontrollikäynnein, jolloin voimme päivittää harjoitteita ja kotihoito-ohjeita.

Asiantuntevat ja monipuolisesti koulutetut fysioterapeuttimme valitsevat sinulle parhaat mahdolliset hoitomuodot tarpeidesi mukaisesti. Kokemuksemme ja ammattitaitomme sekä jatkuva koulutus takaavat fysioterapian korkean laadun.

Fysioterapia on myös leikkausten sekä liikenne- ja työtapaturmien jälkeistä kuntoutusta!

Kinesioteippaus

Kinesioteippaus osana fysioterapiaa

Kinesioteippausta käytetään fysioterapiassa yleisimmin tuki- ja liikuntaelin ongelmaisille asiakkaille, neurologisten asiakkaiden kuntoutuksessa ja lymfaterapiassa. Kinesioteippauksen yleisin käyttöindikaatio on kipu, minkä lievittämisessä teippausta yleisesti käytetään. Kinesioteippaus ei missään nimessä korvaa muuta fysioterapiaa tai kuntoutusta vaan toimii yhtenä osa-alueena ja fysioterapian tukena etenkin hoitokertojen välissä ohjaamalla oikeaa liikemallia, helpottamalla ohjattuja harjoitteita, vähentämällä kiputuntemusta ja helpottamalla kivutonta liikkumista.

Kinesioteippauksessa käytetään sitä varta vasten kehitettyä puuvillaista elastista teippiä, jonka liima on erittäin iho ystävällinen akryylipohjainen lämmön vaikutuksesta aktivoituva. Teipin kastumisen sietokyvyn ja hengittävyyden ansiosta teipin käyttöaika on useita päiviä kohdealueesta riippuen.

Kinesioteippauksesta on viime vuosien aikana ilmestynyt laadukkaita tieteellisiä tutkimuksia jotka tukevat ennestään jo positiivisia käyttäjäkokemuksia. Lisää tutkimuksia teippauksesta julkaistaan koko ajan lisää.

Ota yhteyttä, olemme käytettävissäsi!

Pikaviesti

Nimi *